ZESTAW DOKUMENTÓW WYMAGANYCH PRZY REJESTRACJI

Print Drukuj

Rejestracja bezrobotnego wymaga osobistego zgłoszenia się do Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) właściwego dla miejsca zamieszkania. Kluczowe dokumenty to: dowód tożsamości, świadectwa ukończenia szkoły oraz kwalifikacji zawodowych, świadectwa pracy z ostatnich miejsc pracy, numer konta bankowego oraz ewentualne zaświadczenia ZUS dotyczące zatrudnienia, zasiłków oraz renty. Dodatkowo, osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności muszą dostarczyć odpowiednie dokumenty potwierdzające ten status.

W przypadku pobierania renty, konieczne są zaświadczenia dotyczące okresów i typu renty. Przedstawienie dokumentu potwierdzającego przychody oraz zaświadczeń o świadczeniach pielęgnacyjnych jest także wymagane. Osoby, które prowadziły działalność gospodarczą powinny przedstawić dokumenty dotyczące składek na ubezpieczenia społeczne.

W przypadku rejestracji cudzoziemca, wymagane są dokumenty potwierdzające legalność pobytu. Oprócz dokumentów określających stan cywilny, ważne są również akty urodzenia dzieci przy zgłaszaniu ich do ubezpieczenia zdrowotnego.

W przypadku bis w związku z odbywaniem kary pozbawienia wolności, niezbędne są dokumenty potwierdzające podjęcie pracy w tym czasie. Wszystkie wymagane dokumenty pozwalają na właściwe ustalenie uprawnień związanych z rejestracją bezrobotnego.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Klauzula RODO nowa dla bezrobotnych i poszukujących pracy.pdf:

    Załącznik zawiera klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Piasecznie. Kluczową informacją jest obowiązek podania danych osobowych celem rejestracji oraz realizacji zadań ustawowych, a także przysługujące prawa związane z przetwarzaniem tych danych.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

ZESTAW DOKUMENTÓW WYMAGANYCH PRZY REJESTRACJI (ORYGINAŁY)

REJESTRACJA BEZROBOTNEGO NASTĘPUJE NA WNIOSEK

W celu dokonania rejestracji osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny zgłasza się do
PUP właściwego ze względu na miejsce zamieszkania

1. dowód osobisty albo inny dokument tożsamości
2. świadectwo ukończenia szkoły, dyplomy lub inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje i uprawnienia
zawodowe

3. wszystkie świadectwa pracy (wraz z wypowiedzeniem z ostatniego zakładu pracy) oraz wszystkie inne
dokumenty niezbędne do ustalenia ewentualnych uprawnień. Świadectwa pracy powinny być
wypełnione zgodnie z wymogami Kodeksu Pracy

4. Numer konta bankowego
5. w przypadku braku świadectw pracy zaświadczenie ZUS o okresie zatrudnienia z informacją o wymiarze
czasu pracy, urlopie bezpłatnym i wychowawczym

6. zaświadczenie z ZUS-u okresu przebywania na zasiłku: chorobowym, rehabilitacyjnym, macierzyńskim
ze wskazaniem podstawy wymiaru jego naliczania
w przypadku przebywania na w/w zasiłku po ustaniu
stosunku pracy w okresie ostatnich 18 miesięcy

7. orzeczenie o niepełnosprawności- w przypadku posiadania grupy inwalidzkiej lub stopnia
niepełnosprawności

8.
zaświadczenie z ZUS-u o okresie i rodzaju pobieranej renty np.:
-
z tytułu niezdolności do pracy
- szkoleniowej
- rodzinnej
- socjalnej
9.
Dokument potwierdzający przychody w przypadku uzyskiwaniu przychodów innych niż z zatrudnienia
10.
Zaświadczenie o okresie pobierania świadczenia pielęgnacyjnego lub specjalnego zasiłku
opiekuńczego, zasiłku dla opiekuna

11. Zaświadczenie z ZUS-u potwierdzające wysokość renty rodzinnej w przypadku jej pobierania
12. w przypadku osób, które dokonały wyboru pobierania renty rodzinnej, w sytuacji gdy nastąpił zbieg
prawa do tej renty z prawem do renty z tytułu niezdolności do pracy
- zaświadczenie z ZUS-u
potwierdzające okres pobierania w/w świadczenia

13. w przypadku osób, które sprawowały osobistą opiekę nad dzieckiem na podstawie przepisów o
systemie ubezpieczeń społecznych – zaświadczenie z ZUS-u potwierdzające okres sprawowania
osobistej opieki

14. dokument potwierdzający wysokość wynagrodzenia - w przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze
czasu pracy z ostatnich 18 m-cy (z wyszczególnieniem każdego miesiąca brutto oraz informacją o
odprowadzanych składkach na Fundusz Pracy i ubezpieczenia społeczne)

15. zaświadczenie o okresie wykonywania świadczenia na podstawie umowy zlecenia, umowę agencyjną
lub inną umowę z wraz z informacją o podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i
Fundusz Pracy
(z wyszczególnieniem każdego miesiąca brutto)
16.
w przypadku braku informacji w CEIDG decyzje o wykreśleniu działalności gospodarczych z ewidencji
lub wniosek o zawieszeniu działalności gospodarczej

17. zaświadczenie z ZUS-u w jakim okresie były opłacane składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz
Pracy z podstawą wymiaru składek w okresie prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej
lub współpracy

18. książeczka wojskowa - w przypadku odbytej służby wojskowej
19.
nakaz płatniczy z gminy - w przypadku bycia właścicielem lub współwłaścicielem gospodarstwa rolnego
20.
akty urodzenia oraz PESELE dzieci - w przypadku zgłaszania dzieci do ubezpieczenia zdrowotnego
21.
orzeczenie o niepełnosprawności dziecka – w przypadku zgłaszania dziecka ze stopniem
niepełnosprawności do ubezpieczenia zdrowotnego

22.
dowód osobisty współmałżonka - w przypadku zgłaszania współmałżonka do ubezpieczenia zdrowotnego
23.
dokument potwierdzający zmianę stanu cywilnego - w przypadku zmiany nazwiska (akt małżeństwa,
orzeczenie sądu o separacji lub rozwodzie)

24.
w przypadku rejestracji cudzoziemca - decyzja Wojewody, w której określone są warunki oraz okres pobytu
w Polsce paszport, karta pobytu, zezwolenie pobytowe, PESEL,

25.
świadectwo zwolnienia - w przypadku odbywania kary pozbawienia wolności
26.
dokument potwierdzający wykonywanie pracy w okresie pozbawienia wolności wraz z potwierdzeniem
wynagrodzenia brutto
(z wyszczególnieniem każdego miesiąca) ze wskazaniem podstawy wymiaru składek
na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy - w przypadku pracy w okresie pozbawienia wolności
27.
zaświadczenie z ZUS potwierdzające zatrudnienie na podstawie umowy uaktywniającej
 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu