Prosimy Państwa o skrupulatne wypełnianie składanych do tut. Urzędu wniosków, co usprawni ich rozpatrywanie.
Prosimy o zwrócenie uwagi na najczęściej popełniane błędy.
Tarcza antykryzysowa (WAŻNE) - BŁĘDY WE WNIOSKACH
- Wnioski o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy:
- brak numeru PESEL - część B wniosku,
- niewypełnienie danych dot. reprezentacji wnioskodawcy (należy wskazać także w przypadku, gdy wniosek jest składany we własnym imieniu przez mikroprzedsiębiorcę będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą)- część B wniosku,
- błędnie wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 polegające na:
- niewskazaniu lub błędnym zaznaczeniu wielkości podmiotu w części A.3 (winno być „mikroprzedsiębiorca"),
- wskazaniu błędnych odpowiedzi w części B:
- pkt 1- osoby prawne błędnie zaznaczają „nie dotyczy", takiej odpowiedzi udzielają mikroprzedsiębiorcy będący osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, mikroprzedsiębiorcy posiadający osobowość prawną winni zaznaczyć „tak" lub „nie" (zależnie od sytuacji),
- pkt 2 odnoszenie się do stanu aktualnego, a nie stanu na dzień 31.12.2019 roku,
- pkt 3 - odpowiedź prawidłowa to „nie dotyczy" bowiem pytanie kierowane jest do podmiotów innych niż mikroprzedsiębiorca, a w przypadku pożyczki tylko mikroprzedsiębiorca może się o nią ubiegać.
- Wnioski o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności dla samozatrudnionych:
- brak numeru PESEL - część B wniosku,
- brak danych osoby składającej wniosek - część B wniosku (należy wskazać także w przypadku, gdy wniosek jest składany we własnym imieniu przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą),
- błędne wskazanie informacji o spadku obrotów gospodarczych - część C wniosku (w pozycji dot. „okres dwóch miesięcy 2020r., w którym wystąpił spadek obrotów" należy podać jedynie datę początkową, tj. dzień i miesiąc),
- podawanie w rubryce dot. łącznej kwoty dofinansowania wysokości dofinansowania za jeden miesiąc - część D wniosku (powinna być wskazana kwota będąca wynikiem mnożenia liczby wnioskowanych miesięcy i wnioskowanej miesięcznej kwoty dofinansowania).
- Wnioski o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne:
- brak wypełnionego załącznika nr 2 do umowy, tj. „Oświadczenie o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową…" (oświadczenie winno być wypełnione za miesiąc, w którym składany jest wniosek, np. jeżeli jest składany wniosek w maju - w oświadczeniu należy wpisać okres od 01.05.2020r. do 31.05.2020r),
- podawanie w rubryce dot. łącznej kwoty dofinansowania wysokości dofinansowania za jeden miesiąc - część D wniosku (powinna być wskazana kwota będąca wynikiem mnożenia liczby wnioskowanych miesięcy i wnioskowanej miesięcznej kwoty dofinansowania).
Пожалуйста, войдите для того, чтобы пометить это как неподходящее.