Prosimy Państwa o skrupulatne wypełnianie składanych do tut. Urzędu wniosków, co usprawni ich rozpatrywanie.
Prosimy o zwrócenie uwagi na najczęściej popełniane błędy w formularzu informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków:
- część A pkt 4 – wskazanie niewłaściwego identyfikatora gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę,
- część A pkt 5 – wpisanie klasy działalności PKD niefigurującej we wpisie podmiotu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej/Krajowego Rejestru Sądowego,
- część A pkt 8 – wpisanie daty utworzenia podmiotu niezgodnej z wpisem do CEiDG/KRS,
- część B i C - wskazanie odpowiedzi „nie" zamiast „nie dotyczy" (lub odwrotnie),
- część D pkt 1-2:
- niewskazanie przypadków pomocy pomimo jej otrzymania (np. mikropożyczka, dofinansowanie kosztów działalności gospodarczej przedsiębiorcy samozatrudnionego, dofinansowanie wynagrodzeń pracowników),
- brak dokładnych dat otrzymania pomocy (wskazanie miesiąca otrzymania pomocy zamiast dokładnej daty),
- brak podstawy prawnej udzielenia pomocy lub wskazanie tylko nazwy ustawy bez odpowiednich artykułów, albo wskazanie nazwy ustawy w skrajnie skróconej formie („COVID-19"),
- brak adresów podmiotów, które udzieliły pomocy,
- część D pkt 4 – błędne zaznaczenie odpowiedzi „nie dotyczy" w przypadku mikro i małych przedsiębiorców (należy zaznaczyć „tak" lub „nie").